аватар

аватар. у хиндуизму инкарнација божанства у људској или животињској форми ради супростављања злу на свету.Обично се односи на десет појава Вишнуа, укључујући и инкарнацију Буде Гаутаме и Калкина (инкарнација која ће тек доћи). Ово учење појављује се у Багавадгити у речима бога Кришне Ајруну: " Кад дође до пада правичности и успона неправичности, тада се ја појављујем." / - ЕНЦИКЛОПЕДИЈА Британика. А-Б - Београд: Политика:Народна књига, 2005. стр. 10



Академија ФЕНИКС

Академија ФЕНИКС
Други живот "Едиције ЗАВЕТИНЕ". Пут према Gaura Mare. Трећем небу. Миту. Краљицама. Сазнавању Тајне

Translate

Загонетка

Загонетка
МРЕЖА ДИБИДрУС | Рузмарин

Укупно приказа странице

Претражи овај блог

ПРОБА

Локалне новине. СРБИЈОМ УНАКРСТ. Свако може објављивати у овом Листу, ако не затвара очи пред ружним и неописаним призорима под својим правим именом и презименом, или под псеудонимом који је познат Уреднику. За сада је простор за сваки чланак или пост ограничен на 4 уобичајене откуцане странице са солидним проредом и 1 до 2 фотографије (највише)...

Истакнути пост

Današnji tzv. srpski intelektualci, uzurpatori, nametni ljudi... (2) / Bela Tukadruz

(nastavak) Rajs je znao vrednost religije, znao je i doktor Petrović, i mnogi drugi prekumanovski intelektualci, i Laza Kostić, ...

петак, 24. јул 2015.

Ема Фик „Snippets of Serbia“ (Србија у исечцима)

Инспирисана занимљивом географијом и обичајима наше земље, Ема Фик после две године објавила је „Илустровани водич кроз Србију“ са више од 200 илустрација

Ема Фик (Фото Лична архива)

Ема је са читаоцима поделила и своје одушевљење баком Десанком која познаје све тајне влашке магије и која је овој Американки прорекла судбину „гледајући јој у кукуруз“. 
Узбудљиво путовање кроз Србију, на које је пре готово две године кренула Американка Ема Фик, коначно је спаковано међу странице књиге „Илустровани водич кроз Србију“. Инспирисана занимљивом географијом, питорескним обичајима наше земље, али и лепотама свакодневног живота, Ема је објавила више од 200 илустрација, које красе странице њеног књижевног првенца.
У њој се, између осталог, налазе и љупки призори бакица које на пијаци продају цвеће и јабуке, улична мода београдских дама и велеградских тинејџерки, али и Емине импресије о Врањској Бањи, манастиру Прохор Пчињски и Новосадској катедрали. Ова шармантна Американка покушала је да дочара како Београђанке пркосе кошави на вртоглаво високим штиклама, како се тка чувени пиротски ћилим, како се прославља Ђурђевдан у селу Вртовац и зашто девојке плету венчиће од цвећа за Врбицу. Ема је у слици и речи описала како се скидају модрице на коленима уз помоћ листова купуса, како се отклања главобоља уз помоћ облога од кромпира, зашто се девојке неће удати ако седе на ивици стола, како се завија сарма, а како праве ванилице, како се спрема телетина испод сача, а како пихтије и урмашице, како изгледа српска трпеза на дан славе и због чега „нема зиме“ у Сирогојно џемперима.
Ема је са читаоцима поделила и своје одушевљење баком Десанком која познаје све тајне влашке магије и која је овој Американки прорекла судбину „гледајући јој у кукуруз“. Велику илустраторску пажњу Ема је посветила и „ситницама без којих Срби не могу да замисле свој живот“ а то су „смоки“, „плазма“, чоколада „најлепше жеље“, шибице „зебра“, дечји сапун „мерима“ и чувена „Павловићева маст“. Емина фасцинираност културним различитостима видљива је кроз илустрације на којима се, поред цркви, катедрала и џамија налазе и специјалитети српске и војвођанске трпезе, али и рецепти за справљање гулаша, туфахија, турске кафе, ајвара и орасница.
Ема Фик је у Србију дошла у септембру 2013. године да предаје енглески језик као Фулбрајтов стипендиста. Тада није ни слутила да ће у нашој земљи открити свој таленат за цртање и снове о постдипломским студијама ренесансне књижевности заменити за прављење илустрованог водича кроз Србију.
„У Србији сам открила своје уметничко биће и почела да сликам. Нисам сликала четири године проведене на колеџу, а када сам дошла у Србију одједном сам имала времена и инспирације. Планирала сам да наставим постдипломске студије, али када сам почела да сликам, схватила сам да ме то веома усрећује и да не бих била задовољна животом ако бих радила било шта друго. Тако сам одустала од постдипломских студија ренесансне књижевности и започела каријеру илустратора“,каже ова шармантна Американка
Ема Фик (Фото Лична архива)
Инспирисана лепотама и обичајима наше земље, Ема је на Фејсбуку отворила страницу под називом „Snippets of Serbia“ (Србија у исечцима) на којој се налази више од 200 илустрација. Већина њих сада је укоричена у „Илустрованом водичу кроз Србију“.
А на питање – колико је градова успела да спакује у своју књигу, Ема искрено каже: „Не знам ни сама. Сигурна сам да се у њој налазе илустрације Ужица, Чачка, Ваљева, Крагујевца, Новог Пазара, Ниша, Врања, Неготина, Доњег Милановца, Пирота, Новог Сада и Суботице. Не могу кажем ни који је град на мене оставио највећи утисак јер су сви они мени данас синоним за дивне људе које сам у њима упознала – Врање би за мене било само град да у њему не живи мој диван пријатељ. А Суботицу ћу заувек памтити по породици која ме је угостила као да сам јој најближа рођака.“
На питање – да ли је направила скицу своје будућности, тј. какви су јој наредни планови, Ема Фик каже:
„Лето ће ми пролетети у изложбама мојих илустрација и промоцијама књиге, а на јесен планирам повратак у домовину. Иако сам се веома зажелела породице, уметнички дар који сам открила у Србији искористићу да правим илустрације своје земље – почећу од Њу Орлеанса, који је фасцинантно занимљив град, а онда планирам путовање у Латинску Америку и креирање ’Илустрованог водича кроз Бразил’. Жеља ми је да путујем, упознајем различите културе и стварам мостове међу људима. Али, Србију ћу увек памтити по томе што сам у вашој дивној земљи открила своје уметничко биће.“
Катарина Ђорђевићобјављено: у Политици 24.07.2015.

Нема коментара:

ИЗЛОГ ЗАВЕТИНА.Тзв. МОГУЋЕ И НЕМОГУЋЕ ЛИНИЈЕ - Књижара на ваздушним колосецима

ПАУКОВА МРЕЖА: Тзв. могуће и немогуће линије заветина

Књижара на ваздушним колосецима. Доступна свима на свету!

Лексикон Едиције Заветина

Лексикон Едиције Заветина
ПРОТОТИП

НАЧИН

КЊИЖАРА ПИСАЦА

Аукције. Трају даноноћно.